Herpositionereing Geerts &Partners

Klant: Geerts & Partners
Project type: Marketing communicatie
Mediafox is gevraagd om een voorstel te maken voor -in eerste instantie- een nieuwe website voor G&P.
Er is een meeting geweest bij G&P waar beide partijen elkaar hebben leren kennen en waar het project in beginsel is besproken. Toen Mediafox dieper op de vraag in ging bleek dat het vraagstuk wat groter was. Het bleek dat de organisatie behoefte heeft aan een heldere merkidentiteit. Deze geeft richting aan alle communicatie-uitingen die gaan volgen. Belangrijk, want dan versterken ze elkaar (brandbuilding).

We zijn gestart met een workshop waarbij we gebruik gemaakt hebben van de Metaplan-methodiek. Middels opdrachten en vragen (brainstorm) hebben we genoeg informatie verzameld om de Identity Eye van G&P in te vullen.
Daarin wordt duidelijk:

·     wat de marktbelofte van Geerts & Partners is
·     welke bewijslasten daarbij horen om deze belofte waar te maken
·     welke karaktereigenschappen daarbij passen.

Hierna hebben we de Visie en Missie vastgesteld waarna we aan de slag konden met het communicatieplan en de beeldtaal.
Helaas hebben we het proces niet helemaal af kunnen maken omdat Geerts &Partners toen gefuseerd is. Maar we hopen hier toch een goede indruk te maken hoe dit project tot dan verlpen is.
Wilt u ook een herpositionering van uw bedrijf neem dan contact met ons op.